söndag 30 december 2012

Ljus

Jag tänkte visa er några ljus som jag tillverkar. När jag får lite tid över så tycker jag det är avkopplande och roligt att vara lite kreativ.
 
Det började i somras med att jag fick lust med att skapa något. Något som man kunde ha nytta av och att andra människor skulle vilja ha det också.
Då kom jag att tänka på ljus!
 
Jag läste på nätet allt jag kunde hitta om tillverkning av ljus och jag lånade böcker på bibblan och läste och läste. Sedan började jag gjuta i gamla burkar, mjölkförpackningar och allt jag kom på.
Det var jätteroligt!
 
Jag köpte olika former och gjöt i dem. Testade ljusmassa men blev inte riktigt nöjd. Testade stearin och fastnade för det. För det första är stearin miljövänligt och för det andra brinner det så fint och brinner länge.
 
Nu har jag gjort några modeller som jag är riktigt nöjd med.
 
 
 
 
 
 
 
 


8 kommentarer:

  1. Oj va fint! Jag har aldrig ens tänkt tanken att man kan göra sina egna ljus men bloggvärlden är fantastisk - man får upp ögonen för en massa saker! Gott slut och gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Ohhh men såååå snyggt, du är grym,
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Så kul att du hittade min blogg och lämnade ett avtryck,tack! Dina ljus är supervackra, gillar den spetslika kanten som lämnar kvar,så skör och fin!

    Ett Gott Nytt År till dig och de dina!

    SvaraRadera
  4. Hej min vän!!:) Vilka fina ljus du gjort!!:) Alltid lika roligt att vara inne på din blogg!!:)


    Vill önska Dig och Din familj ett riktigt Gott Nytt År!!!:D Kram Christel

    SvaraRadera
  5. Tycker också det är jätteskoj att vi lärt känna varandra via bloggarna, haft lite fullt upp i dag därav sent svar, men din blogg är så fiiin och mysig

    GOTT NYTT ÅR på er nu
    kramar

    SvaraRadera
  6. Åh vilka fina ljus!!
    Jag är arbetslös. Har varit det i flera år nu dels p g a min rygg då jag har diskbråck och något som kallas för Segmentell rörelsesmärta så jag blir aldrig någonsin smärtfri. Dock gick jag en utbildning för några år sen då jag utbildade mig till Hälsovägledare och jag är diplomerad Kost- och Träningsrådgivare samt Friskvårdsmassör. Har sökt många jobb det senaste året men det är inte lätt att få jobb idag. Jag masserar här hemma ibland då jag har några kunder i byarna här så det är kul. Jag är mycket bättre i ryggen nu än för några år sen, tack vare att jag nu tränat i snart 4 år. Så fort jag inte tränar blir ryggen mer ond.

    Önskar er ett riktigt gott slut nu på 2012 och ett GOTT NYTT 2013! Hoppas ni får en fin nyårsafton. Kram!

    SvaraRadera
  7. Så vackra ljus du gjort!!! Jag håller verkligen med dig om att det är avkopplande att skapa när man har tid..det är nog få saker som får mig att vara så närvarande faktsikt!

    Jag önskar dig en fantastisk början på det nya året!
    Må så gott och fira ordentligt med din fina familj!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Otroligt fina ljus du gör. Önskar dig och din familj ett rikitgt Gott nytt år!

    SvaraRadera