onsdag 30 januari 2013

Pärlpyssel

 
Såna här fina skålar har vi gjort av pärlor.
Du kan göra dem i alla möjliga storlekar och färger.
Ett roligt pyssel både för liten och stor.
Du kan t ex ha den till ljuslykta, fruktskål eller bara till förvaring.
 
 
Bara ta en form som tål att vara i ugnen, smörj den med lite olja och börja sedan bygga på med pärlorna. När du är färdig och har fyllt formen så sätter du in den i ugnen på ca 200 gr i ca 10-15 min, det är lite olika så håll koll på pärlorna så de inte smälter för mycket.

6 kommentarer:

  1. Nämen titta så fina skålar =D. ja sidan såg helt kokobäng ut ett tag. Men nu ska den vara som vanligt igen =D
    kramar

    SvaraRadera
  2. Oj vilket kul pärlpyssel,det måste provas med barnen;)bra tips.ha en fin dag.

    SvaraRadera
  3. Det här var ju häftigt! Jag har aldrig sett sådana förut. Om ett par veckor kommer det "småfolk" till oss så då tror jag bestämt att vi kan plocka fram plåtburken med pärlor!!!

    SvaraRadera
  4. Men vad fina! Det måste jag prova med dottern någon dag! Förresten hade jag gärna kommit på fotvård hos dig!

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig idé! Det skulle säkert mina barn gilla :) Trevlig helg!

    SvaraRadera