torsdag 7 februari 2013

Liten by

Snön vräker ner här just nu.
Skönt att få vara inne och slippa ge sig iväg.
Jag älskar att vara hemma, det kan gå flera dagar utan att jag lämnar byn.
Vi bor i en liten by med 17 hushåll.
Vårt hus ligger för sig själv, inga grannar direkt inpå och jag tycker det är perfekt.
Vi har provat att bo i ett villaområde i stan men det var inget för oss.
Här känner man sig FRI och jag gillar den känslan.
 
 
Ser ni Cecar där i mitten? Han gillar också att få känna sig fri och gå och äta hästbajs.
Vad matte tycker om det är en annan historia....


20 kommentarer:

  1. Ser verkligen härligt ut.

    En "hund kompis" på klubben tröstade en matte vars hund åt hästskit.
    "Det är bara fiber. Gräs alltihop".
    /P
    /http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ser verkligen härligt ut.

    En "hund kompis" på klubben tröstade en matte vars hund åt hästskit.
    "Det är bara fiber. Gräs alltihop".
    /P
    /http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni hittat den perfekta platsen att bo på :) Själv skulle jag inte vilja bo alltför "enskilt", jag trivs bra så här "mittemellan" - vi bor på en kanongata, med härliga grannar och även om det är ett villaområde så känner jag mig inte instängd. Tur att vi alla är olika och att det finns en plats för alla. Ha en bra dag :)

    SvaraRadera
  4. Så fint ni bor:) Skönt att slippa ge sig iväg en dag som denna!

    Kraam Izabell

    SvaraRadera
  5. Åh vad underbart det låter. Och det ser verkligen ljuvligt ut. Själv bor jag mitt i Malmö. Lite stressigt ... Men när det finns skilda förändrar och bonusbarn i familjen är man inte så flyttbar .. Annars hade jag gärna bott en bra bit ut på landet. Älskar lugnet ... Samtidigt är jag ju väldigt förtjust i att kunna ha nära till ett café, för att titta på lite folk och dricka en riktigt god latte ... Hmmm ... svår kombination ;)
    Ha en jättefin dag,
    kram Lina

    SvaraRadera
  6. Känner igen intresset för hästskit, ogillas starkt men tydligen är det himla mumsigt :-S

    SvaraRadera
  7. Skönt att bo i en liten by, både på gott och ont. Ja här har det också snöat idag, men nu är det uppehåll. Det där med att stoppa i sig diverse stuff det känns igen, hehe

    kramar

    SvaraRadera
  8. Det där med hundar som äter hästskit känner jag igen:)... Jag har för länge sedan gett uppmed att försöka stoppa det. Eller klart jag säger tillom jag är bredvid men annars struntar jag idet. Du frågade för ett tag sedan om en vän till dig somvar labbe människa, pratade med henne igår! Jodå världen är liten. Hon är mycket trevlig!
    Angående boende... Jag har bott i villa område och i lägenhet i samhället men nej jag behöver lugnet de ger att bo mitt i ingenstans, fast vi har grannar som man ser men ligger ändå lite för oss själva och det är så skönt! Många frågar om jag märker hur tyst det är här hos oss och det gör jag. Och jag älskar tystnaden och att få njuta av naturens ljud bara. Men det är tur att vi alla är olika!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar också den där känslan av att bo på landet och drömmen är att flytta till en hästgård i Bullerbymiljö. Vi bor på landet nu också, men kanske inte så naturskönt.
    Kram.

    SvaraRadera
  10. Ja suck..denna hästskit. Vi har det efter vår väg och hundarna är nästan mindre än de där högarna de gärna skulle rulla sig i om de fick :)) Men vi har ju fullproppat med renskit också.. Hela våren och sommaren. Lite svårare att hinna stoppa hundarna från att vräka i sig det då de springer lösa. Men det är inte bara fibrer i det. Verkar vara starka frätande grejer :)

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Hej Anna!

    Du undrade om jag ritat hästen själv? Jodå det har jag, jag ritar alla saker själv utom bokstäverna som jag har mall till men ska det vara något annat än text på skylten som i detta fall så ritar jag det själv. Det är därför det tar lite tid innan de blir klara, men jag jobbar bara med det på vintern för på vår och sommar jobbar jag ute på gården med odling och hästarna. Vi har ju inhyrda hästar i stallet. Sedan ägnar jag mig mycket åt hundarna, så vintern passar för skylt tillverkning. Klart jag skulle göra en på sommaren också om någon frågar men då har jag mycket annat.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag fattar inte vad det är som är så gott med hästskit! Hunden min är som besatt och kan känna lukten på flera kilometer!

    Dottern är 6½. Katten på bilden är en katt vi tog hand om ett tag. Kombon katt & hund i det här hushållet fungerar tyvärr inte...

    SvaraRadera
  13. Vad spännande att få sin artikel publicerad!! Jag är precis tvärtom absolut ingen landstjej. Men jag kan avundas dom som är det, ser så härligt ut. Fick faktiskt för mig ett tag när jag var och hälsade på min bror som bor på gård med hästar och allt som hör till att jag också ville bo så. Men sen sansade jag mig och insåg att jag gillar närheten till allt som jag tror mig behöva....

    Tack för att du vill sponsra Hjärt och lungfonden! Ditt lip dyker upp nästa vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Vackert, vackert! =) Jag har också en hästbajsätare. =( Får "passa" honom om han inte ska bli ståendes där "hur länge som helst". Nu när han blivit gammal och döv är det inte bara till att kalla in honom när han är på avstånd...
    Jag bor också i en liten by men med några flera hushåll än hos dig. Får ta och räkna...

    SvaraRadera
  15. Ser ut som om ni bor jättefint!!

    Vad roligt att du fått möjlighet att frilansa. Ett roligt jobb alldeles säkert! Hade jag gott kunnat tänka mig:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  16. Det är härligt att känna sig fri där man bor! Vi bor i en betydligt större by, men avsides ändå på något vis. Helt perfekt för oss!

    SvaraRadera
  17. Vilken idyll !! Vi bor ju mitt i stan, men håg drömmer om hus - gärna lite utanför stan :) jag jobbar på jetpak och kör bud. Ett inte så tjejigt, men roligt jobb :)

    SvaraRadera
  18. Ha-Ha! Så kul det ser ut med Cecar i hästhagen med lika dant täcke som kusarna. :-D

    Ja, miljoners-miljoners hundar kan väl inte ha fel, så... Ät skit!? 8-X Vår jycke är som galen i harlortar - såna hittar han ju lite allt som oftast här hemma i trädgården. Glufs-glufs... Fattar inte vad som är så fantastiskt gott med det - men man vill ju iallafall inte ha några hundpussar efter ett sådant botaniserande! Uäck!!

    Jag vet inte riktigt hur många hushåll det finns i vår by, men det kan nog vara något liknade som i er. Och vi bor också lite "off side". Det är skönt!!! :-)

    SvaraRadera
  19. Då bor ni i ett mycket mindre samhälle än vi :)
    Men jag gillar också känslan av att ha skogen och naturen inpå husknuten, är uppväxt med det så det hade varit svårt att byta till stan tror jag. Men när barnen blir lite äldre vill jag kunna bo lite mer "centralt" då de inte längre kommer att få åka skolbuss till skolan från hemmet. Då vill jag inte att de ska behöva gå 3,5km genom skogen...

    Skönt att stanna inne om det är busväder ute!

    SvaraRadera
  20. Den känslan känner jag igen, borta bra men hemma bäst! Här hemma finns allt jag behöver, synd man måste åka till butiken ibland...

    SvaraRadera