söndag 12 maj 2013

NeverNeverland

Hundar har alltid varit mitt stora intresse
 
.
Cecar är hunden vi delar vårt liv med nu.
En riktigt ståtlig herre med ett hjärta av guld.
Han har varit kapplöpningshund förut men vid fem års ålder gick han i
pension och fick sitt nya hem hos oss. Tror han är lika glad som vi att
våra vägar korsades så att vi fann varandra.
 
 
Men nu vill jag slå ett slag för en djurrättsorganisation som heter NeverNeverland.
De jobbar för de utsatta hundarna på Irland. Gå in och läs om deras arbete
och går du i hundköpartankar så kan detta vara ett bra alternativ.
 
 


20 kommentarer:

  1. En riktigt tjusig herre är det, samt hundar har alltid varit mitt stora intresse också, kan inte vara utan, det är för mycket sällskap och bästa vän för att kunna vara utan

    kramar

    SvaraRadera
  2. Hundar är mitt favoritdjur :) tyvärr finns det ingen tid och lust hos oss nu... Och det är vilktigt att ha! Ett måste att ha!


    Kram

    SvaraRadera
  3. Stilig herre det där ;) Och vilken tur att han kunde komma till er som pensionär!!
    sv: Ja du, vi har bott här sedan i juli förra året då det var färdigbyggt. Det gick
    i en sjujäkla fart efter olyckan så allt som allt från schakt av jordmassor till att
    vi flyttade in så gick det 3!!! månader :) Ja vi bodde på min fars föräldrahem innan
    med uthus och allt, men inga djur. Det huset funkade inte för Linus efter olyckan så
    vi var tvungna att göra något så vi delade fastigheten i mitten nästan. Så vi har
    fortfarande en lantbruksfastighet. Kul att du undrade :)
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Försökte leva utan hund ett par år, men det var väldigt trist!
    Visst får man försaka en del, för så många timmar åt gången kan de ju inte vara själva, men det är det värt!
    Spännande med en kapplöpningshund! Jag har nog aldrig träffat någon!
    Vill den fortfarande ut och springa fort?
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Alltid kul att kunna hjälpa någon i behov. Kram.

    SvaraRadera
  6. Älskar hundar och saknar att jag ingen har. Men vi skulle aldrig kunna ta hand om den hela dagarna sen när vi jobbar så det skulle inte vara sällt mot en hund att få bo här. Kanske när vi blir äldre.

    Tänkte fråga om lite hjälp. Jag och min dotter kan vinna en resa till Legoland. Det skulle betyda så mycket om du ville rösta på oss och hjälpa oss vinna. Vi behöver vara inom de 10 första placeringarna och just nu är vi nära att inte vinna. Du röstar här: http://bloggbussen.bloggportalen.se/top-list på Lottizdays Fotograferande fyrabarnsmamma genom att klick på +1 till höger om vårat namn. Har även skrivit inlägg i min blogg där man kan rösta via http://lottizdays.blogg.se/2013/may/deppade-ihop-gjorde-det-jag-behovde-och-nu-maste-jag-ta-till-fight-2.html Det skulle betyda oerhört mycket om du vill hjälpa oss och gärna be de i din närhet att rösta. Röstningen pågår till 16 maj. Tack på förhand.

    SvaraRadera
  7. Så vacker Cecar är, helt otroligt vacker med sin vita nos <3 Roligt att se bilder på skönheten! Finns inget bättre än att dela livet med dessa underbara med hjärtan av guld.

    Varma hälsningar Camilla och Trion!

    SvaraRadera
  8. Ser ut som en muskulös kille, vältränad även om han är pensionerad!

    Jag skulle gärna vilja ha en hund, har haft två under min uppväxt. Men tyvärr har vi inte tid i dagsläget och jag tänker mig att när jag blir pensionär då kommer jag ha tid!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack Anna för ditt besök inne hos mig. Vad kul att Du hittade dit! Har ju även en hundblogg för dig som gillar hundar..:) http://www.sixtenjr.blogspot.se
    Ha det bäst, kram Kate

    SvaraRadera
  10. En stilig promenadkompis! Önskar vi vågade skaffa djur igen men allergierna är för många hos oss. Ibland längtar man!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Innan jag fick den omplaceringshunden jag har nu så var jag in där och kollade.
    Alla dom här organisationerna gör ett fantastiskt arbete!
    Otroligt att det finns så mycket ideellt engagemang.

    Han är vacker Cecar!

    SvaraRadera
  12. Åh, det finns så mycket glädje i hundar! Innan jag blev kattmänniska var jag hundmänniska, är lite fortfarande trots att det var längesedan jag levde med hund nu. Älskar att se hundar springa fritt, leka och busa, blir alldeles glad och lycklig inombords.

    SvaraRadera
  13. Jag är en hundmänniska och har haft hund sen jag var 12 år ungefär. Vi hade ett uppehåll på några år när barnen var små, det kändes ganska klokt för oss just då, men nu har vi hund igen. Familjen blir så komplett när det finns fyrbenta med också. :)

    Vilken fin kille ni har!

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt med hundar men ibland ångrar jag att vi skaffade en jakthund speciellt den vi har nu som har sånt otroligt jaktintresse att det är helt omöjligt att ha honom lös annat än när det är lovligt med jakt. Jo jag (vi) är jätte sugna på höns men vi har en del att fixa innan det kan bli aktuellt, ett hönshus t ex. Har fastnat för Hedemorahöns efter att ha träffat några på vägen hem från jobbet. Och sen måste vi ju lära oss en massa hur man sköter dem osv osv, det är ju liksom inte bara att skaffa höns :-)

    SvaraRadera
  15. Underbart att få ett nytt liv efter tävlingsåren. Hade hoppats att alla djur fick en sådan chans och inte bara sågs som "redskap" som tar slut, när karriären är över. Kommer Cesar från organisationen?

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  16. Att ta en omplaceringshund kan kräva sin hundägare, om man säger så.
    Jag har massor av kunder där omplaceringen blivit väldig lycklig.
    /P
    http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera
  17. Åhh jag vill ha bob. ..
    Har redan frågat grannen om vi får låna deras greyhound några dagar så familjen får se vilka fantastiska hundar det är. En av oss vill inte ha hund, det är därför det dröjer så.. jag bearbetar;)

    SvaraRadera
  18. svar; Vi behöver inte renovera något alls. Inte än. Det är så himla skönt. Att bara kunna flytta in. Sen behöver vi kanske göra om köket om ett par år eller så eller mer, men inte nu.. Nu på lördag ska vi bara flytta in och bo!!! :D
    kram

    SvaraRadera
  19. Vilken underbaring! Vi har också haft en greyhound som vi tävlade med, dom är verkligen bästa familjehundarna!

    SvaraRadera