lördag 17 augusti 2013

Smått igen

Nu var det dags igen.
Så söta kycklingar har vi fått.
 
 
För några veckor sedan lade vi ägg i kläckmaskinen.
Vi har köpt ny maskin och denna är så bra för här finns
två fönster som man kan titta in i och se när det börjar
hända saker där inne.
 
 
Jag hann inte riktigt med precis vid kläckningen men
den här ungen har precis tagit sig ur ägget.
Bilderna är tagna genom fönstret därav lite gröna.
 
 
Efter inte alls lång stund är man så här fin och ullig
och nyfiken på vem som är där på andra sidan.
 
 
Nu har de flyttat ut i hönshuset och har det så
bra där i sin hage med värmelampan på.
 
 
Om Lantbutiken Sverige AB
 
Detta inlägg är i samarbete med Lantbutiken
 
 


8 kommentarer:

  1. Så mysigt! Så himla spännande för barnen! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Så spännande!!!
    Men jag vet i tusan om jag inte tänker på detta inlägg när jag äter mitt frukostägg i morgon. ;)
    Bäst jag knackar och tittar efter så det inte är någon där inne.
    Just det ja, det är ju lugnt för jag har ju mina ägg i kylskåpet.

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt! Hur många ägg hade du i kläckaren och hur många blev det? Det spelar ingen roll hur många gånger man är med om det, det är lika roligt och spännande varje gång.
    Det där med vecko matsedel är kanon, spara den och gör en ny. Snart har du ett antal att variera mellan. Smidigt sätt att få maten lagad på och veta vad man ska handla. Tycker att det blir billigare också då man har klar för sig vad man ska äta, då blir det inte så mycket infalls köp. Tja inte för mig i alla fall:)...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så söta.
    Men det är inte Ankis ägg/kycklingar ännu väl? Kram.

    SvaraRadera
  5. Så söta!
    Jag läste om din bloggträff, så roligt att träffas "på riktigt" :-)

    Ha en härlig söndag!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Åh, så härligt! Så söta små!

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen små underverk! Jag och dottern hann se när en av våra kycklingar kläcktes - Underverk! Vi har nu nio stycken och de yngsta är en vecka nu. Vi sitter långa stunder och ser på hur mammorna tar hand om de små och lär dem om livet :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Visst är det härligt att följa dem från starten :) Nu har vi inga höns, men min farmor hade däremot och det var lika mysigt varje gång de sparade för att få kycklingar.
    Ha det gott!!
    Kramen

    SvaraRadera