måndag 30 december 2013

Nya utmaningar

Sara, min gulliga bloggvän, med bloggen Fru Martinssons Berg&dalbana
undrade vad mina mål för 2014 är och jag funderar på det.
Vad ska jag ha för mål nästa år?
Tänker att när jag nu har landat med alla mina projekt, så tycker jag
att nästa år ska jag bara njuta av allt och bara styra åt rätt håll liksom.
Min man står inför nya spännande och roliga utmaningar, så jag kommer
stötta honom i det allt vad jag kan.
Bara vi får vara friska så kommer allt bara bli bra.
Att ha balans och ha roligt längs vägen, det är väl ett bra mål!?
 
 
I dag har vi haft roligt.
Eller barnen har ju haft skoj i alla fall, jag bara njöt av att se dem
leka och skratta, då är man nöjd liksom.
 
 
Buslandet ligger bara några kilometer härifrån, så några timmar där
på förmiddagen fick det bli i dag.
Ett litet lagom äventyr.
  
  


16 kommentarer:

  1. Balans och att ha roligt tycker jag låter som ett klockrent mål, att förvalta de mål man redan nått är också viktigt, att stanna upp och njuta av känslan av att ha lyckats och inte genast hasta vidare mot nya mål. Själv tycker jag att det ska bli spännande och se vad år 2014 kommer att bjuda på för min del, jag hoppas på att få resa en del och uppleva nya miljöer, att jag det här året lyckas hela året ut, och inte tappar fokus mot slutet, med att leva ett lite sundare liv med tanke på mat och träning och att min familj fortsätter att ha kul tillsammans. Jag önskar dig ett gott slut på 2013 och ett gott nytt år 2014.

    Efter nyår kommer jag att slå ihop mina bloggar och endast blogga från Min Lilla Kokvrå, http://minlillakokvra.blogspot.se/ , du är varmt välkommen att titta in hos mig där!

    SvaraRadera
  2. Så härligt med ett busland! Kan tänka mig att det lockar till skratt=))

    Balans och ha roligt. Bättre löfte till sig själv kan man ju inte ge!
    Tror på att att inte pressa sig för mycket med löften. Press finns det ju ändå i våran vardag.

    Svar på dina frågor om bloggen, Jag har aldrig funderat på att sluta blogga.
    När jag startade bloggen så handlade det bara om att ha kul. Den känslan har jag fortsatt med. Det behöver vara kravlöst.
    Jag har liksom en bloggrutin nu, en timme om dagen där jag kollar in er som jag följer och skriver kommentarer.
    Sen tänker jag inte på att leverera, mest för att jag försöker leva mitt liv så. Att det inte får handla om prestation eller "skaffa" en massa följare. Jag har sett så många fina bloggar försvinna under åren just för pressen.
    Då är det inte kul längre. Så jag kör på så länge jag tycker att det är roligt=))

    Och nu ska jag sluta svamla här och önska dig ett gott nytt år.
    Ett gott nytt med familjen men också ett gott nytt företagar-år!
    Du hojtar väl till när sidan med ljusen är klara?
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Låter som en bra målsättning för nästa år, tycker jag. Att åka till ett lekland kan vara heaven! barnen har fullt upp och är jättenöjda och själv kan man bara slappa. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Att ha roligt är väl a och o tycker jag.....vad vore livet utan skratt, hihi.......hoppas ni har det bra och jag tänkte nu önska dej
    ett Gott nytt År !!!
    Kram från bia

    SvaraRadera
  5. Härlig målsättning för nästa år! Låter som mannen har spännande saker att se fram mot han också! Lekland är toppen för barnen, några timmar försvinner lätt när de har roligt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Låter som ett bra mål! Och kul för din man med nya utmaningar!
    Jag önskar dig och dina ett riktigt gott nytt år och hoppas på att få hänga med dig 2014, med både likheter och olikheter ;-)
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. I Linköping, där vår äldsta bor, finns Busfabriken. Brukar besöka den med lillaH när vi är där. Sååå roligt!
    2013 har jag haft det bra och roligt i min rörelse. 2014 ska jag försöka få upp omsättningen eller lönsamheten, rättare sagt!
    /P

    SvaraRadera
  8. Harmoni i livet, då är det som bäst!
    "Det blir som det blir", jag glider med... Så kan jag känna ibland.
    På jobbet MÅSTE jag ju sätta upp mål, följa upp osv. så jag tycker att det är skönt att inte behöva ha så mycket punkter på hemmalistan. Det brukar det ju bli ändå när man har ungdomar som man bryr sig om.
    Så har jag ju den där "Tantgrejen" med ÖNSKAN om att alla nära och kära ska få vara friska. Det är ju faktiskt ingen självklarhet.

    SvaraRadera
  9. Du är klok du....du har rätt inställning och allt kommer gå jättebra för dig/er :)

    Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!!

    Stor nyårskram från Lollo

    SvaraRadera
  10. Bra mål tycker jag:) Gott nytt år till dig! Kram

    SvaraRadera
  11. En buskul dag !! En skönt mål inför nya året tycker jag du har. Ett av våra stora mål 2013 gällande familjen har vi nått i mål med (några steg tillbaka då och då iof) . Men ditt mål med att styra åt rätt håll lånar jag , det känns rätt att applicera på det vi slitit med :) . Sen har jag en del roliga utmaningar när det gäller hunderiet - men det är bara mina helt egna roliga mål
    Önskar dej ett härligt 2014
    Jeanette

    SvaraRadera
  12. Åh, så roligt med ett busland! Här är det ganska långt till ett sånt men kanske något att dra med de yngsta på framöver.

    Jag tror/vet att du kommer att ha stor nytta av boken och du är på väg vännen, blir kanske bra att bara vänta in lite och chilla ;o)

    Ha ett riktigt gott nytt år, ser fram emot att följa din utveckling även då.

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Det blir bra år det där!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  14. Det är ett toppenmål!!! Tror att vissa år behöver vi rekreation, återhämtning och njuta av allt vi skördat! Tack för dina fina ord och jag ser verkligen fram emot att få träffa dig någon gång under 2014!!!

    KRamar

    SvaraRadera