fredag 7 februari 2014

Smyga

I går kväll kom illamåendet smygande på Vera.
Vi ställde in dansen och jag tänkte att då var det vår tur.
Ställde in mig på en jobbig natt.
Men än så länge har ingen mat kommit upp igen.
Hos någon av oss.
Vera är trött och mår illa lite till och från.
Hoppas det inte blir mer av det...
 
 
Någon som också smyger lite är den här herren.
Han får egentligen inte vara i soffan men jag har förstått att
han smyger dit på nätterna.
 
 
I dag morse hade han nog försovit sig och låg lugnt kvar
när jag steg upp.
Ingen brådska där inte...
 
På tal om att smyga så smyger jag snart igång med min nya blogg.
Jag hoppas det blir redan till helgen men om det strular så blir det
nästa vecka i alla fall.
 
 
 


13 kommentarer:

  1. Hoppas ni får förbli friska nu i vabruari! Ha, ha, jag ertappade också en liten hund när han skulle upp i soffan igår (också förbjudet här) :-)

    SvaraRadera
  2. hoppas att ni får ta helg nu utan att bli sjuka... kramar!

    SvaraRadera
  3. Trist med illamående.. men blir det inte "värre" så är det absolut skönt! Kräksjukan är vidrig! Men, hahahaha vilken liten filur som smyger! Här är också en som inte får vara i soffan... ibland ser jag ett tassavtryck på soffdynan, och då har hon ställt sig på den med framtassarna för att kunna titta ut genom fönstret och se vem som kommer :-) Hihihi matte har ju inte sagt något om framtassarna... bara att man inte får lägga sig ner :-) Go fredag till dig!

    SvaraRadera
  4. Fya, stackars henne, hoppas att det inte blir värre!! Haha, vilken goding, om natten när ingen ser..... ;)
    Jag är såå nyfiken på din blogg!
    sv: Nej, det är väl egentligen ingen som har kläm på vad det har varit, men de ska fortsätta utreda.
    Tack för din omtanke <3
    Hoppas ni får en mysig helg!!
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas Vera och ni andra klarar er undan magsjuka. Vilken mysig hund han verkar vara er Cecar!
    Åhhå... Vad spännande det ska bli med din nya blogg!
    Njut av helgen och tillsammans tid!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad blir det för blogg ???...nyfiken som man är ;)......svar på din fråga...jag öppnar i maj när det börjar bli fint väder och allt är fixat...förhoppningsvis ;))..............ha det gott!
    Kram bia

    SvaraRadera
  7. Ingen magsjuka hoppas jag!
    Så fin han är, en livsnjutare! Han ser ut att trivas på platsen där han inte får vara=))

    Spännande med nya bloggen.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Hoppas illamåendet har släppt för Vera! Så härligt det ser ut där han ligger! Jag skulle nog också passat på, synd att han kanske blev ertappad hihi...
    Ser fram emot att få se din nya blogg!
    Ha en fortsatt härlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Spännande med ny blogg. Inte lika spännande med kräksjuka precis. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Håller tummarna för att det inte är magsjuka och att ni håller er friska.
    Ska bli spännande att få se din nya blogg.

    Sv. boken jag skriver är en ungdomsroman som handlar om en tjej vars mamma hamnar i fängelse. Kram.

    SvaraRadera
  11. Hopas ni klarar er ifrån att bli sjuka! Så mysigt han har där, Cecar:) Ooh så spännande med ny blogg! Kram

    SvaraRadera
  12. Klart man vill ligga i soffan när inte matte ser...och njuter gör han i fulla muggar och är så söt!

    Hoppas ni får en fin helg utankräksjuka

    SvaraRadera
  13. Haha! EXAKT som Lussemaja.
    Hon har en egen soffa, som är okeyad av oss,
    men den hon helst kliver upp i under natten är den "förbjudna soffan"...

    SvaraRadera